growingbelly

Svullnad och foglossning

Publicerad 2010-08-08 21:54:35 i Vecka 29

28 graviditetsveckor har gått och jag tycker själv jag har mått otroligt bra. Kroppen ställer om sig själv och allt har fungerat.
Till och ifrån har jag känt en smärta i blygdbenet speciellt när jag promenerar eller ligger länge i samma ställning i sängen. Inget speciellt egentligen, inget jag funderat så mycket på.

I veckan började jag märka att skorna började sitta åt och efter någon dag så reagerade jag på det och tittade närmre på fötterna. Ja dom ser inte riktigt ut som dom brukar, lite svullna. Tidigare var dom lite seniga och när jag förut vifftade med tårna syntes alla senor väldigt tydligt.
Det jag upptäckte vid mitt granskande av fötterna var att dom var jämna upptill, inga senor och när jag viftar med tårna syns inga senor, även under fötterna känns det "vattnigt" och lite runt, speciellt mot kvällen.
Så nu när jag vilar mig har jag en kudde under fötterna för att få upp dom lite. En liten vattensamling har jag nog fått, men håller det sig så här störs jag inte av det.

Det har även börjat knaka i fogarna, nja inte bokstavligt kanske men till och ifrån får jag smärta runt om i bäcknet. Ibland i blygdbenet eller i höfterna eller i nedre delen av ryggen.
Smärtan är inte olidlig, det är bara att dra ner takten på promenaderna och vila på sidan på dagen.
Sen har jag turen hittills att inte drabbas av smärtorna varje dag.
Det ska kännas att man lever.

I morgon förmiddag ska vi träffa läkaren och göra ett ultraljud och titta på moderkakans placering. Därefter ska vi träffa BM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela