growingbelly

Marknad

Publicerad 2010-08-20 22:31:58 i Norrköping


Marknaden öppnade tio och jag tror vi var nere vid kvart över tio redan. När det ändå bara var marknaden vi skulle gå på så tog jag med mig Didrik, blev en lång promenad för honom, men på själva marknaden bar jag honom, inte behöver han sick sacka mellan en massa ben och bli trampad på.
När vi gick där så stannade mina ögon vid en kvinna jag tyckte tittade på mig lite väl sådär. Placerade fort hennes utseende till Didriks uppfödare. Det var ju givetvis hon och hon kom så glatt fram och pratade och klappade Didrik (som tydligt visade att han var besvärad och helst inte ville bli rörd) (vilket hon uppmärksammade men inte brydde sig om) Hon tyckte han fick ett "extra veck i ansiktet" "-ja dom är ju så där lite tillbakadragna, det är mina också" hennes barn kom fram också och alla tyckte han var så fin, hon sa flera gånger att det var så kul att se honom igen, han var ju så stor.
Didrik som inte brukar följa med ner på stan och när han väl gör det så träffar vi uppfödaren.
I bland är stan liten.

Mitt luktsinne som är mycket känsligare än vanligt lockades till munkbilarna som stod lite överallt.
Vi köpte ingen munk förra året vilket jag ångrade så i år köpte vi en varsin nygräddad munk. Jag har aldrig ätit färska munkar förut och dom doftade underbart så då drogs tankarna till fikat vi skulle ha senare.
En liten påse... Vet inte vad dom heter "mandel i mandelmassa" köpte vi också.

Munkarna var i alla fall jättegoda! ljumna, smakrika, fluffiga och inte så "fet" smak som jag trodde.
Dock knastrade det i hela munnen (kanske skulle ha tagit samma som "J" och inte en med strössel)
Men det var gott! Värt sina 12 kronor och mer där till.

Dagen började tidigt och nu börjar jag redan känna mig trött (redan och redan, klockan är halv elva)
Tänkte lägga mig tidigt i sängen och räta ut kroppen. Kanske sätter i någon film och tar fram virkningen, tycker det låter som ett bra avslut på denna fredag.
(...tänker på doften av munkar...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela