growingbelly

En konstig urinblåsa

Publicerad 2010-08-03 21:03:08 i Vecka 28

Någonting har hänt dom senaste dagarna som jag inte uppskattar särskilt mycket. Förmodligen är det livmodern som trycker på men det känns som att urinblåsan har krympt till en kärnas storlek.
Några minuter efter jag druckit trycker det på och där i mellan. Den fylls upp fort och måste tömmas fort, det märkliga är att jag känner mig extremt kissnödig som att jag är helt full men det är inte så värst mycket som kommer ut.
Det kanske är så här jag får ha det dom sista veckorna, men det är det värt :)
En liten urinblåsa och alla andra organ som trycks upp kan jag nog stå ut med i några veckor till.
Kroppen är ändå gjord för att klara av det.

Hittade en jättebra virkbeskrivning på en kul babysak som jag började göra en testvariant på idag.
I veckan ska jag gå ner till stan och köpa mig två nystan garn så ska jag virka dom på riktigt.

Klockan närmar sig nio och magen börjar kurra så jag ska nog ta kvällspromenaden med Didrik och sedan rota i skåpen efter något ätbart. Ett sug har jag och jag vet att det finns i skåpet...

Kommentarer

Postat av: Anna Bjelke

Publicerad 2010-08-04 07:33:08

Kolla upp så du inte har urinvägsinfektion bara... (det kollar barnmorskan) det är ganska vanligt att man får det som gravid och det är inte alltid det är kombinerat med smärta utan kan ibland bara visa sig som att det tränger på extra ofta men ändå sen inte kommer så mycket.

Annars så är det nog bara som du säger att urinblåsan börjar komma lite i kläm! :)

Postat av: sandra

Publicerad 2010-08-04 13:32:31

Okej, det har jag inte tänkt på. Tack för tipset!

BM ska kolla urin nästa gång så om det skulle vara något sånt borde jag få reda på det då.

Men då hoppas jag att det bara är så att blåsan är i kläm så att säga.

:)

Ha det bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela