growingbelly

Att ha hund

Publicerad 2010-08-17 22:48:21 i Husdjur

Dagen var lite omvänd idag. Den började inte förrän sent på förmiddagen då jag hade problem med att sova på natten och morgonen. Alla måltider blev framskjutna och allt kändes bara konstigt.
Tog en promenad för att leta efter en present men vi hittade ingenting, så då blir det panikletande i morgon innan vi ska iväg på födelsedagsfika.
Var även och handlade och köpte lite till en sockerkaka jag ska göra i morgon.
Köpte boken Att ha hund med tidningen idag. Ska läsa den i dagarna och se om det är något att ha. Kan alltid lära mig något nytt jag kan testa med Didrik plus att jag gärna vill lära mig mer innan nästa hundköp som förmodligen blir nästa år då det är rutiner hemma och tid finns. Didrik kommer säkert bli glad igen då han efter Ebbas bortgång har blivit väldigt deprimerad och inte alls är som förut. Matvägrat har han gjort också och ätit inget eller extremt lite.
Men jag har fortsatt att ge han mat på samma tider och äter han inte åker maten upp då han övergett den.
Nu har han dock börjat äta igen, inte allt men nästan.
Det som också är bra med två hundar är att dom sysselsätter varandra och leker.
Men när rutiner finns igen här hemma och pengar finns så kommer jag köpa mig en liten tik igen.

Gjorde en liten sats bullar förut ur boken "sju sorters kakor" fyllda vaniljbullar.
Blev några stycken. Ätliga men inte extremt goda. Jag lyckas inte alltid.

Nu ska jag kika en stund på tv sen ska jag riva upp plasten kring den nya boken och börja läsa innan jag somnar ikväll.
Hoppas denna natt blir bättre för i morgon händer det mycket saker.
Hyresvärden kommer på förmiddagen dels för att "hälsa oss välkommna" och för att titta på olika saker vi ringt in och sagt till om som spricka i golv i badrummet, lister som fattas och lite sånt. Sen ska jag baka sockerkaka, vi ska handla present och sedan har vi tvättid varpå vi ska iväg och antagligen blir vi inte klara med tvätten men vi har hela eftermiddagen på oss. Efter kalaset så fortsätter tvättningen, sen är det bara resten av dagens sysslor kvar att göra.
...Hoppas verkligen jag kan sova inatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela