growingbelly

Det är lätt att det blir fel

Publicerad 2014-03-06 10:35:33 i Allmänt

I veckan pratade jag och dottern om ägg.
"det är hönor som gör ägg" sa jag
"nehe"
"...Jo, dom bor i hönshus och gör ägg och säljer dom till affären" sa jag
Nja det skulle jag inte ha sagt, nu tror hon stenhårt på att hönorna gör äggen och säljer dom själva till affären.
 
 
Senare pratade vi om must. Jag sa att snart är det påsk och då kan man köpa påskmust, samma som julmust, den med tomten på, fast på påskmusten är det en höna.
 
... Ungefär där borde jag ha slutat prata. Men nej det gjorde jag inte.
Varför gjorde jag inte det.
 
Då var jag dum och sa att (vet inte varför jag sa detta) det är dom snälla hönorna som gör påskmust ute i skogen och så säljer dom musten till affären så vi kan köpa den.
 
Hon tror nu stenhårt på att det är så.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela