growingbelly

Tiden på sjukhus

Publicerad 2013-02-10 17:12:19 i Allmänt

Det blev några dagar. Torsdag till onsdag.
Dagen efter förlossningen blödde jag fortfarande ganska mycket. Dom kom in ofta och klämde på magen och vägde alla bindor för att se hur mycket jag blödde.
Blodvärdet gick ner och jag fick en påse blod.
Blev undersökt med ultraljud och dom kunde inte säga säkert men det kunde finnas rester kvar av moderkakan.
Åkte ner på operation och vaknade sedan på intensiven.
Dom hittade en del rester.
På intensiven var det jobbigt. Att dagen innan föda barn och sedan ligga på en annan avdelning utan sin bebis. Sambon och lilla hjärtat kom ofta och höll mig sällskap.
Ett dygn efter operationen fick jag åka upp till förlossningen igen.
Eftersom jag haft graviditetsdiabetes så skulle hjärtat "*stöd"-matas (*läs:tvångs) på speciella tider.
Att få småsnutta ibland och sedan bli ihälld massa ersättning tills det kommer upp och sedan bli nertryckt med lite mer gjorde att det gick riktigt dåligt med amningen.
 
Jag fick testa att pumpa och kände mig åter igen som en mjölkko (som för 2 1/2 år sedan då jag pumpade mjölk var 3:e timme i en månads tid)
 
 
Det kom mer och mer mjölk
Men det var ändå svårt att få till det med amningen när vi var kvar på sjukhuset.
Sen äntligen efter sex dagar fick vi åka hem
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela