growingbelly

Mus i mitt hus

Publicerad 2013-12-07 18:33:41 i Allmänt

Igår kväll när vi hade fredagsmys i soffan säger sambon
-Det är en mus! Där i köket
Jag böjer mig för att se lite av köket men ser bara några leksaker
-Nej, du ljuger.
-Nej där den var vid diskmaskinen och försökte komma bakom, men den var för stor och sprang iväg in i köket
 
Usch, då var fredagsmyset förstört. Och fötterna drog jag upp i soffan.
Lite senare tittade jag in i köket och vad ser jag? Musf*n står under kylskåpet och tittar på mig. Den bara står där och ser orädd ut. 4 meter bort.
Pekar med ett darrigt finger innan orden kommer ur munnen
-Kom, där är musen, där, den står där, ser du?!
Musen backar lite när sambon går och sätter för hålet den stod i.
-Usch fy nu flyttar jag! Finns det en finns det flera!
 
Sätter oss ner en stund i soffan igen.
Efter någon minut säger sambon
-Där är musen igen! på diskbänken, nu är den bakom brödet
Ryser och känner äckel.
Musen går bakom kaffebryggaren och ner bakom kylskåpet.
 
Senare så kommer musen springande ut i hallen, sambon jagar den och öppnar dörren och musen sticker ut.
Skönt tänkte jag.
2 minuter senare kommer musf*an springandes från hallen in i köket.
 
Så äckligt.
 
Idag köpte vi fällor till förrådet och idag har 2 dött
Alla tänkbara hål är försatta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela