growingbelly

6 SAKER SOM INTE BLIR BÄTTRE UNDER EN GRAVIDITET

Publicerad 2012-09-20 17:34:39 i Allmänt

Vad är det som luktar?
För det första:
Doftuppfattning
Nästan allt jag sniffar in i näsan luktar mögel. Jo nästan allt det är sant. Går i tankarna nu att det kanske sitter en liten bit mögelost långt upp i ett näshår och att det är den doften jag känner. Vad det än är så är det inte trevligt
 
För det andra:
Nattsömnen
Nattdreggel och snarkande. Sådär lagom kul att vakna på natten när jag ska vända på mig och känna att kudden är blöt och munnen snustorr. Aja tänker jag och vänder mig. Vaknar sedan på morgonen och får höra av sambon att jag legat och snarkat högt hela natten.
Men det blir ju såhär när näsan blir täppt när jag lägger mig. Jag har det säkert jättesvårt att få in rätt mängd luft genom munnen så att snarka och dreggla är väl ingenting, jag försöker ju bara överleva natten och få in syre.
 
För det tredje:
Att vara i harmoni med sig själv
Alla män får genomlida detta. Det försämrade humöret. Det är oundvikligt. Men ni måste förstå oss också, att vi inte har det så lätt (även om vi ibland, ganska ofta, överdriver saker och ting)
 
För det fjärde:
Kroppen
Allt ändras antingen till det bättre eller sämre. Olika ställen växer och andra ställen gör ont. Det går inte att undvika.
 
För det femte:
Fläktsystemet
Nu syftar jag på all värme som måste ut ur kroppen. Nu är jag glad att jag är en människa och inte en hund. Fy för att gå med tungan utanför munnen för att kunna fläkta av sig. 
Jag går runt på dagarna och ångar. Speciellt om händer och fötter. Handflatorna är varma som spisplattor.
Tror också mycket ånga går ut genom huvudet.
 
För det sjätte:
Vätskeintaget
Hur mycket vätska kan passera genom en kropp på en dag? Oj, det är stora mängder det.
Det blir väldigt många glas på en dag, och jag kan erkänna att jag inte tar ett nytt glas varje gång jag ska ta vatten. Det skulle bli för mycket disk. Jag kallar mig själv sparsam. Att på en dag använda 2 glas istället för 12, varför diska i onödan?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela