growingbelly

Generatorrem

Publicerad 2012-01-03 21:36:38 i Allmänt

Jaha nu är jag lite mer kunnig vad gäller bilar.
Några missar blev det.
Funderade länge då det fanns två skruvar att välja mellan, men tyckte att den ena var mer logisk, börjar skruva på skruven och det gick bra till en början... Tills det knakar till och skruvhuvudet sitter i dragaren och halva skruven är kvar inne i hålet. Nej vad har jag gjort.
Då är ju givetvis inte bilen körduglig längre. Insåg sen att jag skulle ha lossat på den andra skruven först innan jag tog den jag tog.
Får som tur är ut den trasiga skruven och ringer Mekonomen för att höra om dom har någon inne.
Det hade dom så det blev en promenad på 15 minuter.
Kommer in och visar skruven och han hämtar, men det var ju inte rätt.
"ja tyvärr har jag bara en halvgängad skruv"
åh det går ju inte, det måste vara en helgänngad.
"dom är ovanliga och svåra att få tag i"
Nej, nu blir vi väl utan bil.
Går hemåt och kommer på att hela gatan ner ligger det verkstäder, går in på den bakom Mekonomen och han hade rätt skruv som jag fick. Trevligt ställe.

Går hem och försöker byta generatorremmen igen och denna gång går det bra, pilligt och svårt men det gick.
Lite stolt att jag klarade av att byta en del i en bil :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela