growingbelly

Baby-leksak nr 2

Publicerad 2010-06-01 20:58:23 i Virkat

Igår puffade jag upp kuddarna i sängen, hämtade garn och virknål och började virka på en till leksak.
Det blev till slut en bitring i form av en kanin.
Funderar på att göra flera och i olika färger, men nu har jag så mycket ideér att jag inte tänker göra samma sak två gånger utan nu försöker jag låta ideérna komma ut och sammtidigt skriva ner mönstret. Det tar lite längre tid men allt kan jag inte ha i huvudet.
Givetvis var meningen att det skulle ha blivit en bild till detta inlägg men när uppladdningen misslyckades två gånger gav jag upp. Ska försöka igen senare.
Mönstret tänkte jag lägga ut här så det kommer om några dagar.

Nu är det bara en dag kvar tills ultraljudet. Jag är jätte nervös och rädd att hon ska säga något hemskt. Men så vitt jag vet så är allt bra med min inneboende men jag har läst att man någon gång mellan vecka 18 och 20 (kanske senare) ska känna av det där inne och jag som inte känner något än blir ju givetvis orolig.
Men alla känner olika jag kanske inte känner något än på någon vecka.
Nu är det bara att vänta och se vad hon säger på torsdag.

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-06-01 22:35:55

Hej tjejen med det snygga namnet ;)

Kommer ochså ihåg den läskiga känslan när jag skulle på ultraljudet. Väntade bara i början på att läkaren skulle säga något hemskt men det kom inget som tur var.;)

På mitt UL så fick jag tillslut panik för det enda vi fick titta på var hjärtat så tillslut frågade jag om det var något fel, men det var bara h*n i magen som fullständigt vägrade ligga still i en sekund. Läkaren skulle mäta något vid hjärtat men h*n vägrade vara med på det. Tillslut fick doktorn ta handen och typ kila fast huvudet vid naveln och h*n slog som en galning både kände och såg jag. Det kittlade som bara den.

Det svåraste var att hålla sig för skratt tycker jag.

Innan ultraljudet kände jag inget men om h*n rör sig på ultraljudet kommer du känna rörelserna när du ser dem och veta mer vad det är, det tar ett par veckor till innan du e säker.

Drick kallt och lägg dig på rygg så kommer h*n försöka komma bort från det kalla riktigt härlig känsla kan jag lova.

Ha det underbart och hoppas du får en bra bild ;)

Postat av: sandra

Publicerad 2010-06-02 12:39:54

Hej, hej! :D

Okej då är jag inte ensam om det i alla fall.

Okej en livlig krabat där inne alltså:)

Okej jag får känna efter riktigt ordentligt i morgon om den lille rör på sig där inne, hoppas att jag känner något snart. Bara jag får se att allt är normalt så kan jag nog bli lugn vet jag att allt är bra så spelar det ingen roll om jag inte känner nåt förrän vecka 25, men nu sitter jag som på nålar och undrar om allt är bra.

Men vad roligt för dig att ultraljudet gick bra :)

Då kanske h*n är lite lugnare nästa gång så ni ser lite mer :D

Okej får testa det :D

Tack detsamma :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela