growingbelly

Mat problem

Publicerad 2011-05-21 22:17:36 i Allmänt

Suck. Nu är jag inne i en jobbig tid igen då all mat är äcklig och jag är inte sugen på någonting. Smaklökarna verkar vara överkänsliga och nästintill allt smakar skit. Drack till och med mitt älsklingsvatten loka till middagen men tog då en ny sort vattenmelon/citron men inte ens det var gott, smakade som diskvatten.
Problemet är nu då att jag pillar i maten och bara äter lite innan jag blir helt äcklad och får välja mellan att äta mer och då kräkas eller sluta äta och behålla det jag har i magen. Är glad att jag i alla fall får i mig lite men jag vet att jag borde äta mycket mer än vad jag gör. Det är så svårt bara. När man inte vill ha och då behöva småäta hela dagarna för att få i sig det man ska är inte lätt och jag tänker varje kväll att imorgon måste jag äta mer, men dagarna går. Måste skärpa mig nu och ta något mer mål om dagen, men ofta är det lättare sagt än gjort :)

Något jag dock aldrig kan bli less på är cola zero och ett glas av de drycken ska det bli ikväll, ska ställa den i frysen ett tag så de blir extra god.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela