growingbelly

Röda fingertoppar

Publicerad 2014-02-25 10:06:13 i Allmänt

Efter ett avbrott på sådär 5 år så spelade jag gitarr idag.
Det gick sådär.
Det vill säga inte alls bra.
Ganska dåligt.
Dåligt, helt enkelt.
På 5 år så har jag förträngt det mesta.
Försökte komma ihåg, ja men det här var väl ett D, nehe det var ett G, A kommer jag ihåg.
Nehe fingrarna ville inte alls göra ett Bm.
 
5 minuter blev snabbt 1 timme. Då efter träning satt jag A, Am, Am7, C,D,G
Jag lär mig inte fort, men jag försöker mata in allt i huvudet.
 
Och så var det det där med otränade gitarrfingrar. AJ. Efter en timme blev vänsterhandens fingertoppar röda och aningens svullna och väldigt ömma. Kommer ta ett tag att få tillbaka dom hårda tåliga fingertopparna jag hade för 5 år sedan.
 
Nu ska jag träna lite till så jag kan spela och sjunga lite för barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela