growingbelly

Det tar tid att vänja sig

Publicerad 2014-02-14 09:40:15 i Allmänt

 
Jag brukar alltid stöta på dom där extra pratsugna personerna när jag väl pratar med någon.
Prata lite smått du vet.
Men jag vet inte hur jag har lyckats, men alla jag har pratat med har varit överdrivet öppna om allting.
Det tar tid att vänja sig vid.
Som inne på en affär började jag prata med en anställd, vi prata länge och många saker sen kom vi in på barn och han pratade om sina egna barn och kommer in på väldigt privata detaljer om förlossningen, det är ju så jag i tankarna tänker wow, stopp, det här vill jag inte veta! Vad har jag med det att göra?
Det var första gången jag träffade någon som öppet pratade om så privata saker.
 
Men det har hänt så många gånger nu så vad vet jag kanske är det så man är i Göteborg
 
Handlade mat i helgen och kvinnan i kassan frågade lite om barnen sen frågar hon
- Blir det fler barn eller är det stängt?
-...
 
 
Har man bott i Norrköping i 6 år så är jag nog väldigt inne i mitt eget skal, sånt pratar man aldrig om i Norrköping kommer man in på något annat än vädret så blir det för privat, där är folk väldigt stängda
Här nere är det åt andra hållet i stället
Undrar om jag kommer vänja mig med tiden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela