growingbelly

Dålig natt

Publicerad 2013-05-23 10:54:25 i Allmänt

Inatt var det en sån där dålig natt, en sån natt som senaste tiden kommit efter en jobbig dag, en natt med lite sömn och många matningar.
Det går inte att bli utvilad någon gång. Svårt att fylla på med ny energi för att orka med dagarna.
Inatt matade jag LilleMan klockan 23 sen sov han och jag till 2 då han vaknade och skrek, då var jag riktigt trött, funderade på varför han inte kunde sova till minst 3 innan han skulle ha mer mat, hör så fina historier om barn som äter mindre på nätterna, tänk vilken dröm!
Försökte avvakta och få honom att somna om utan mat, men han skrek utan avbrott fram tills halv 3 då jag matade honom och han somnade om. Skönt, hoppades på att få sova till 7.
Men jag vaknade 5:45 av en pojke som var hungrig igen. En matning till sen somnade han.
6:45 vaknade han igen och var som vanligt morgontjurig, vill inte alls sova i sängen, vill inte sova vid mamma heller, vill inte alls ha en äcklig napp, han gnyr, skriker och gurglar tills han får komma upp.
Så dagen började skapligt tidigt.
En snabb titt i spegeln vid tandborstningen visade ett trött ansikte, ena ögat är lite rosa och jag ser inte sådär pigg och fräsch ut som vanligt. Tiden innan barnen, tänk så länge sedan. Jag är för trött för att sminka mig idag och försöka göra mig till.
Idag ska jag bara vara. Precis så som jag är.
Idag ska jag försöka få barnen till att mysa i soffan ett tag, kanske se en film och bara mysa och vila, hoppas att vi kan ta oss en sån stund i eftermiddag.
Nu ska vi ta oss ut och handla.

Kommentarer

Postat av: Anna B.

Publicerad 2013-05-23 18:32:34

Ha ha...pigg och utvilad när man vaknar?
Det kommer jag inte ihåg när det hände senast?
Måste varit före barn, hund och sambo i alla fall, för alltid är det någon av dessa som stör min nattsömn på ett eller annat sätt!

Hoppas allt är bra med er annars och så får du hälsa Jonny så gott...var jättelänge sen sist nu!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela