growingbelly

Nekad kontroll på förlossningen

Publicerad 2013-01-15 20:03:49 i Allmänt

Väntade och väntade och timmarna gick. Barnmorskan hörde aldrig av sig.
Blev besviken då hon sa att hon skulle ringa så fort provsvaren kom.
 
Ringde förlossningen och förklarade att jag hade protein i urin, snabb viktuppgång, förhöjt blodtryck och huvudvärk.
Sa att jag tagit blodprov igår för att se om jag har havandeskapsförgiftning och att min BM skulle ringa mig men att hon inte hade gjort det. Sa att jag var orolig över hur bebisen mår.
 
Blodprovet var tydligen bra.
Att jag mådde dåligt gjorde inget.
Och jag behövde inte komma in för att undersöka hur bebisen mår.
Så länge jag inte fick ont i magen, ännu ondare i huvudet och synstörningar som inte går över så skulle jag hålla mig hemma.
 
Det var inget tal om att "är du orolig för bebisen kom in så sätter vi CTG i 30 minuter för att se att allt är bra och för att stilla din oro".
 
 
Bara någon vecka kvar nu. Kan inte dagarna gå bara lite fortare?
Snälla.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela