growingbelly

Blodtryckskontroll

Publicerad 2013-01-28 20:13:04 i Allmänt

På förmiddagen åkte vi in på ett inbokat besök för blodtryckskontroll. Fick vänta ett tag sen visade det sig att dom "glömt" att skriva in det i datorn när tiden blev bokad förra veckan.
Fick sen komma in på förlossningen och en CTG kurva togs och mitt blodtryck mättes var 5e minut.
CTG:t var bra.
Blodtrycket var sämre. Lite förhöjt sen förra veckan. Låg runt 150/95 högre ibland men inte lägre.
Blodprov för att se om jag fått havandeskapsförgiftning togs.
Värdena var bra, men jag hade lågt blodvärde strax över 100.
 
Sen ville läkaren givetvis känna där.
"här har det hänt saker" sa hon
"va... Har det?" ne det kan det väl inte ha gjort, det är min sega kropp vi pratar om.
Tappen var förkortad och jag var öppen 3 cm.
Huvudet var långt ner också.
Hon var förvånad att det hänt så pass mycket.
 
Tillbaka på torsdag för att kolla blodtrycket. Kan tänkas att det blir en igångsättning på torsdag. Om inte så kommer det bli senast nästa vecka.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela