growingbelly

Att få sova en hel natt

Publicerad 2013-02-15 12:27:33 i Allmänt

Är helt omöjligt. En "hel" natt som nybliven bebismamma (igen) är en "hel" natt för mig en natt då jag vaknar 3 gånger för att mata, byta blöja, mata igen, rapa och söva en bebis som just då ser väldigt pigg ut och inte vill sova.
En nattvaken-period som kunde ta 30 minuter har senaste nätterna tagit 2 timmar. Det blir en nattsömn på 3 timmar.
Hoppas snart på att nattmatningen kan ta 30 minuter per gång och att lille herr "natten är otäck, bäst jag gnyr så mycket jag kan" snart lugnar ner sig och kommer på att natten är mysig och inte otäckare än dagen.
 
Det känns ändå mycket lättare nu än vad det gjorde med dottern. Första tiden hemma var jobbig och att inte få sova knäckte mig ganska fort.
Än så länge känner jag mig ganska oknäckt och ja rätt stark. Hjärnan är med mig än så länge.
...
Sen att LilleMan bara är två veckor och dessa sömn"svårigheter" bara har pågått i dryga veckan ja ja, än kan det hända mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela