growingbelly

Kvällsbröd

Publicerad 2012-09-14 21:41:56 i Allmänt

 
Blev så sugen på något ätbart. Blev en ganska tidig middag. Sen kom suget efter nygräddat bröd med smör som smälter sådär perfekt och gör allt ännu godare.
Ja du kanske förstår att jag inte behövde fundera mer på den saken utan jag smög ut i köket för att baka lite bröd.
Du kanske la märke till att jag skrev smög, ja jag försökte i alla fall att göra just det. Speciellt när jag vek upp pappret runt jästen. Men det gick inte!
Vet inte om hon hörde eller om hon kände doften, för inspringandes i köket kom jästmonsterflickan som är galen i jäst.
Men jag lyckades få all jäst i degen. Tror det var för att jästmonsterflickan blev besviken då hon såg att jästen var utanför sitt papper. För jäst smakar tydligen bäst när man själv norpar den i kylen eller på bänken och då kan äta den med papper på.
 
Men nu är degen gjord. Kalljäser en massa bröd tills i morgon.
Några gräddar jag i ugnen nu. Ska bli gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela