growingbelly

MVC

Publicerad 2012-10-18 14:54:58 i Allmänt

Träffade barnmorskan idag på rutinkoll.
Blodproven togs och blodvärdet var idag 121. Vid inskrivningen var den 130. Men tydligen var 121 helt okej också.
Blodtrycket var 130 idag.Det var 130 när jag blev kollad sist på förlossningen också. Men vid inskrivningen och gångerna efter så låg jag då på 116.
Idag alltså 130 men tydligen normalt.
Själv blev jag fundersam eftersom jag tidigare graviditeter alltid legat på 116 och aldrig fått någon förhöjning.
Hoppas jag slipper tabletter och att jag klarar mig från havandeskapsförgiftning.
Blodsockret låg på 7,0. Inte ett jättebra värde för mig att ha innan en måltid. Nu blir det stenkoll på sockret före och efter måltid, kan eventuellt behöva ta insulinsprutor igen om jag ligger högt.
Vikten låg kvar på samma. Eller jag väger från inskrivningen i v 12 fram tills idag v 23 0,5 kg mer.
 
Sen fick vi lyssna på hjärtljuden. Bebisen skruvade sig "bara" en gång innan han/hon/hen låg still så vi fick höra det tågtuffande hjärtljudet som låg på 145 slag/minut.
 
Fick en ny tid om en månad.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela