growingbelly

En till sjukdom

Publicerad 2012-07-15 22:04:14 i Allmänt

Hade en tid hos läkaren för någon vecka sedan, för att prata om min medicin och mina proppar och blodprovs-svar.
Trodde väl att dom som vanligt inte skulle ha kommit fram till något men jag fick reda på väldigt många saker.
Dom hade hittat anledningen till mina proppar. Jag har en sjukdom med väldigt långt namn.
Det förklarar mina proppar och även alla missfall jag haft genom åren.
Jag har antifosfolipidantikroppsyndrom.
Så jag får ta medicin livet ut. Men det visste jag redan att jag skulle göra då jag har hög risk att bilda nya proppar.
Jag bytte också mina tabletter mot sprutor, då jag hade biverkningar av tabletterna.
Så nu tar jag en monsterspruta 1 gång om dagen.
 
 
I en dag nu har jag varit sjuk, är givetvis orolig och vet att det är dumt att vänta med att söka hjälp, så i morgon ska jag åka in. Funderar på om sprutan inte fungerar, då jag nu har ont i nedre delen av vänstra lungan när jag andas in djupt. Har inte haft ont sedan jag låg inne, så jag är orolig att jag fått nya proppar eller om det är dom proppar som finns kvar som gör ont. Men varför skulle dom börja göra ont nu? Ska prata med en läkare i morgon.
Jag vill inte vara nära döden igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela