growingbelly

Spara, spara, spara

Publicerad 2012-01-12 20:00:56 i Allmänt

Jo sa jag spara?
Så mycket det måste sparas till vi flyttar.
Har sedan vi skrev på pappret om huset tänkt att det inte är så mycket vi måste köpa för att hålla huset igång... Inte så mycket. Eller?

Vi måste i första hand köpa X antal m3 (kubik) ved

sen lägga ner x antal timmar på att hugga veden och då behöver vi en yxa

och en huggkubbe

sen behövs en vedkorg

sen behövs det en förbandslåda för med min tur kommer jag nog skada mig en del.
Men i vilket fall är det bra att ha en hemma.

























Sen behövs en gräsklippare


Sen vill jag ha nya utemöbler.
Och något jag vill ha i trädgården är ett litet träd som blir som ett minnesträd.
Sen vill jag plantera buskar och ätliga saker.

Sen måste vi skaffa lite olika verktyg.
Ficklampor.
Brandsläckare
Brandfilt?
Gardiner
Gardinstänger
Rullgardiner


Finns en del saker som ska köpas.
Så nu gäller det att spara, spara och spara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela