growingbelly

Egentid... 4 minuter för mig själv

Publicerad 2012-01-02 20:42:29 i Allmänt

Året börjar med både väldigt bra saker och väldigt dåliga. Blandning av dom flesta känslor just nu.
Många planer inför framtiden och även sorg att Didrik idag lämnade oss.
Min lilla mini gubbe med uppåtnäsa. Känns så tomt och inatt kommer det bli jobbigt att inte höra hans snarkande.
Konstigt att veta att jag aldrig mer kommer få se honom.
I mina minnen och i mitt hjärta kommer han alltid finnas min fina Didrik.

Så året började inte så bra.

Från hund till hund/katt till kattmänniska.
Nu är det lilla Meja som gäller.

Så nu på kvällen så tänkte jag att det kunde vara lite skönt med ett bad, lite egentid som det är så lite av.
Att få ligga i det varma vattnet och samla tankarna en liten stund betyder mycket.

Börjar fylla badkaret med vatten och sätter mig ner i karet.
"där" "där" hör jag utanför dörren och det bankar på dörren.
Hör några ord på marsianska och vet att hon kommer hålla på tills hon får komma in.
Ber sambon öppna dörren så Bea kan komma in.
Hon springer fram till badkaret och slår med händerna i vattnet och skrattar och pekar "där" och så slår hon på vattnet om och om igen.

Alternativ:
*säga nej och låta henne stå där och slå på vattnet och hon säger "där" hela tiden
*stänga ut henne från badrummet och få vara ifred men höra henne skrika och grina utanför
*säga okej och låta henne bada en snabbis

Så det blev totalt 4 minuters egentid.
Vad gör man inte utan småbarn? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela