growingbelly

Vänta lite till

Publicerad 2012-02-28 14:18:04 i Allmänt

Väntar någon dag till sen kommer jag ringa och fråga vad jag ska göra. Men jag hoppas fortfarande att det kommer gå över av sig själv.
Börjar bli trött på att allt är så jobbigt. Gå till affären är som ett maraton lopp när jag inte kan andas normalt.
Funderar på hur syresättningen är, hjärtat slår väldigt fort så fort jag rör mig.

Men det jag funderar på nu är om det verkligen är lungsäcksinflammation jag har.
Trodde det innan men nu vet jag inte.
Har försökt att tvinga mig själv att andas in ett djupt och 100%igt andetag men det går inte. kommet till sådär 80%
sen gör det så ont i halsen.

Märkte i morse att det inte var helt lätt att öppna munnen helt (skulle gäspa och det tog emot)
Tittade i spegeln och såg att huden var mjuk och svullen längst bak vid en visdomstand och hudirritationen går upp lite i kinden. Nej inte tandproblem nu.

Läste sedan om just tandproblemet jag har och läste detta

En akut inflammation i tandköttet runt visdomständerna är ett mycket smärtsamt tillstånd med svullnad i kinden, svårigheter att gapa och ibland feber. En sådan inflammation i underkäken kan sprida sig neråt halsen och ge upphov till djupare infektioner, och ibland till och med ge andningssvårigheter. Därför ska inflammationen alltid behandlas och man bör söka vård direkt på en vårdcentral eller akutmottagning.

Undrar om det är en sån infektion jag har eller en inflammation.
Ska överväga i morgon om jag ska söka hjälp eller inte.
Eller vänta en dag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela