growingbelly

Frustration

Publicerad 2012-02-25 09:39:49 i Katt

Klockan ringde sju i morse. Tvättdag. Normalt sett tvättar vi efter tolv på torsdagar men det fanns ingen tidigare tid.
Men nu är tvätten klar och dagen har bara börjat.
Känns som att det kommer bli en lång dag.

Jag känner mig sjuk också. Ont i huvudet och ont långt ner i halsen.
Känns konstigt att det är långt ner (mellan brösten) det är något nytt.
Men tar jag det lugnt så går det bra, det är värre när jag skriker på katten och när jag tar djupa andetag...(eller så är det lungorna)

undrar om det är ett halsvirus eller om det är för att jag skriker mycket på katten.
När Meja gör bus måste man få bort henne fort och hon lyssnar inte på "nej" "fy" eller liknande ord i normalhögt tal. Det enda som funkar är att ta i och skrika "ÖH" eller "TZZZ" då springer hon ifrån det hon gör i några minuter innan hon är där igen.
Det är möjligt att dom två ljuden som jag skriker väldigt många gånger om dagarna är anledningen till det halsonda.

Hon har fått ett ryck nu då hon gör allt hon inte får.
Hon är på stolar
river på vagnen
sitter i vagnen
är i Beas säng
hoppar ner i toalettstolen om locket inte är stängt
river sönder sidorna på våra sängar
är på databordet
tar kvitton och papper och springer och gömmer under badkaret

och så det som stör mig mest (ja allt ovan stör givetvis mig också)
men det som jag blir mest arg på är när hon tar sönder min fina stora blomma. Hon drar i bladen så dom går av och så försöker hon klättra och riva i stammen på den.

Så av dom ovan nämnda 9 sakerna så varvar hon mellan dom busigheterna all sin vakna tid.
Då kan man lätt räkna ut att det blir väldigt många höga ljud här hemma när jag går runt och skriker "ÖH" "TZZZ"

Det som gör mig mest irriterad är att hon är som en katt. Låter konstigt jag vet. Men det där att allt är en lek och att hon aldrig förstår vad hon inte får.
Mina höga ljud gör att hon springer iväg men då springer till nästa sak på listan.
En rolig lek för henne.
Enormt frustrerande för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela