growingbelly

Mamma+frukost= träningspass

Publicerad 2012-02-01 10:44:06 i Allmänt

Snart dags för en sen frukost och dagens träningspass är avklarat...
Försök baka bröd med en 17 månaders frukostsugen liten busa som gör allt för att få "brödet" som vid bakningen inte är ett bröd än.
Sen kommer nästa steg. Det jobbigaste steget med en halvfrysen kropp som på vintern inte är så smidig,
Att få in brödet i ugnen utan att bränna mig själv eller hungern själv som bara måste stå i köket redo att springa fram mot den öppna ugnen.
Det är då det riktiga testet och morgonträningen börjar.
Först får nacken träna då jag varje dag svär inombords att jag inte har ögon i nacken utan måste titta hela tiden vart hon är.
Det svåra kommer när jag har plåten i handen, ugnen är öppen och jag hör en röst bakom mig som säger "mmm" "dä!"
När jag hör "dä!" (där) då är det bråttom då kommer alltid lilla hungern mot ugnen
och för att rädda oss båda från att skada oss så får min stela kropp böja ut mitt högerben i halv spagat, fort in med plåten och stänga luckan.

Ett helt vanligt morgonträningspass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela