growingbelly

Lycka... Och annat

Publicerad 2012-02-09 19:58:56 i Allmänt

Åh vad glad jag blev förut. Gjorde något dumt för två veckor sedan som jag ångrade redan innan jag tog beslutet.
Meja skulle hemma hos oss efter flytten få fortsätta vara innekatt dels för att jag själv inte tycker om lösa katter och för att det finns lite småvägar i närheten och då finns stor risk att hon bliv överkörd.
Då kände jag att det var lite elakt att hålla henne inne om hon skulle bli nyfiken på värden utanför huset.

För att göra en historia kort så sålde jag Meja till en bekant som ska flytta till ett hus och har en kattälskande hund hemma. Detta gjorde jag givetvis innan jag tänkt igenom det noga.
Så Meja flyttade från oss.

Det var när hon var borta som jag förstod hur speciell hon var, hon var verkligen mer än ett fint utseende.
Hon är en unge så visst rev hon oss några gånger, men hon rev aldrig Bea.
Hon lekte med oss och när hon och Bea lekte så var hon försiktig. Hon tyckte också att det var väldigt intressant att bara stå och verkligen glo på Bea och följa efter när hon gick.
Hon hade en så unik personlighet.
Hon var så fin den lilla spinnmaskinen.

Men idag hörde den bekanta av sig och frågade om vi ville ta tillbaka Meja då jobbändringar gjorde att hon skulle bli mycket själv hemma.
♥Lycka♥
Det är klart jag vill ha tillbaka henne.
Hon ska bli en huskatt och vill hon gå ut så skaffar jag sele.
Så hon kommer hem snart.




På söndag kommer en bjässe till hund som vi ska ha här hemma till mitten på nästa vecka.
Han är verkligen enorm, så det kommer bli en prövning varje gång vi ska ut (vilket kommer innebära flera timmar om dagen eftersom han kräver mycket motion) Det går väl bra så länge han inte börjar dra.

Håller nu alla tummar och tår på att det inte blir is på gatorna dom dagar vi vaktar hunden, vill inte ens tänka på vad som händer då. Men det kan bli intressant.
Saknar livet med en hund men nu får jag pröva på det några dagar.
Även om jag vet att det blir en stor prövning med tanke på hur stor och krävande han är så ska det faktist bli roligt.
Ska göra mitt bästa att överleva nästa vecka :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela