growingbelly

JAG TROR DU SÄGER DET MED KÄRLEK

Publicerad 2012-12-02 17:23:46 i Allmänt

Stod i mini-köket förut och gjorde sånt man gör i ett kök.
Sambon kommer in och ska förbi.
Då blir det följande lista som följs
  • jag ställer mig så nära diskbänken jag kan.
  • sambon ställer sig så nära väggen han kan, för att försöka komma förbi mig
  • jag går i sidled mot samma håll som sambon är för att vi ska komma förbi varandra fortare.
En normal och intränad rutin i vårat trånga kök.
 
Fortsätter med mitt och han pysslar med sitt.
Han tittar på mig och säger (efter en stunds tittande)
"Du ser ut som Obelix."
 
Eh, inte ser jag ut så här
 
Jag går sällan eller aldrig med byxor upp till armhålan och utan tröja.
Rund om magen kanske, men inte ser jag själv någon likhet med Obelix.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela