growingbelly

På rymmen

Publicerad 2012-04-27 14:40:27 i Katt

Jaha det här blev ingen jätte bra dag.
Katten har rymt.
Fan också.
Nu är jag nästan säker på att han inte kommer tillbaka,
men visst hoppas jag på att han kommer hem igen.

Men det var för tidigt för honom att gå ut efter bara en vecka. Så varför skulle han komma tillbaka.

Vi var på väg ut och dörren var öppen för en kort stund och då smet han ut. Han satt först på trappen och jag försökte locka på honom, jag visste att det inte var någon idé att gå mot honom för då skulle han springa bort.
Men han gick iväg runt hörnet.
Såg honom sedan på vedhögen och lockade på honom igen men då sprang han bakom boden.

Jag har under dagen gått ut flera gånger och lockat med mat men han vill inte komma fram.

Kanske finns det hopp att han kommer tillbaka när han blir hungrig.
Men just nu känns det som att vi förlorat honom.
Chansen är stor att han kommer bestämma sig för att flytta in hos någon annan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela