growingbelly

Vill till Ikea

Publicerad 2011-09-03 21:50:06 i Allmänt

Hur mycket skräp kan det egentligen bli när man packar upp?
Står flera påsar med papper och skräpar.
Kartonger finns det fortfarande kvar och möblerna står lite här och var.
Men vi börjar nog komma i ordning. I köket är det mesta uppackat och det är inga svårigheter att hitta det man ska ha.
Vi trivs jättebra i nya lägenheten. Den känns varm och har en fin planlösning. En fin ateljevåning med egen vind i lägenheten.

Är så glad att den är så fräsch som den är. Ljusa väggar, många garderober, vinden är givetvis bra att den finns, hela och rena golv som är lätta att göra rent (hade svårigheter i förra lägenheten att få rent golven, dom var så nerslitna och någon har någon gång polerat golvet när det var skititgt så det kändes och såg alltid ostädat ut),
det är luftvärme och någonting som är riktigt trevligt att ha som jag aldrig haft tidigare (kanske är jag från stenåldern som aldrig haft det) är handduksvärmare i badrummet.

Nu ska jag försöka få undan kartongerna ganska fort. Så vi känner oss hemma. Sen vill jag till Ikea och handla.
Ska köpa hall-lampa, ny barnstol och lite annat. Får se när förkylningen gett sig lite om vi inte tar och åker iväg.
Känns som att jag är hemma nu och jag vill göra det fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela