growingbelly

Min nyfunna sida

Publicerad 2011-09-17 09:40:32 i Allmänt

Vad är det som händer egentligen? Åldras jag med tio år vid varje flytt?

Det känns så ibland. Om jag var tjugo när jag flyttade till Norrköping så är jag femtio år nu.

Jag har gått och blivit väldigt anal.

 

Lördag idag och redan sju var jag uppe. Bea ville inte sova mer så vi gick upp.

Nu är klockan nio och jag har redan hunnit dricka en kopp kaffe, tuggat i mig två mackor samtidigt som jag försöker mata Bea med macka som hon försöker kasta ner på golvet och jag fångar den i luften.

Det är en förmåga man får som förälder, reflexerna blir snabba.

Till frukosten (lunch och middag nu för tiden) står radion i köket på.

Trevligt med musik och prat i bakgrunden, Bea diggar till väl valda låtar, och vi sitter och småpratar.

 

Vi äter aldrig (mat) framför tv längre. Det är nu jag märker hur osocialt det är att sitta och stirra på en tv och äta utan att prata.

Idag har jag också hunnit med att diska två gånger(?) koka potatis som jag ska ha senare under dagen, städat har jag gjort och dammat lite. Det kan nog läggas till på min nyfunna anala sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela