growingbelly

Finsmakare

Publicerad 2011-09-12 22:59:24 i Allmänt

Idag hade vi ett litet firande för lilla stora Bea som nyss fyllde ett år. Det blev en hemmagjord tårta och för en gångs skull blev jag nöjd med tårtbottnen jag gjorde, väldit saftig och god. Hela tårtan blev lyckad.
Bea som är en riktig finsmakare och anser att allt som inte kommer ur en burk där det står Hipp på smakar blä, hon tittade fundersamt på mig när jag ställde fram ett fat med en liten tårtbit på framför henne. "jaha ska man behöva kladda själv också?!"
hon tittade länge på mig "nehe, ska du inte mata mig? måste jag göra allt själv"
hon satte fingret på tårtan och kände lite. "vad är det här? ett bär" Det första hon smakade på var ett blåbär och det gick ner. Hon fortsatte att peta och tittade ofta upp på mig "mata mig någon gång då" hon tog en bit botten och näsan blev lite rynkig, grädden var inte god heller. "det här går inte att äta" hon pillade bort stora bitar och när hon hade fått sin tårtbit i lagom stora bitar att ha i handen började hon kasta ner dom på golvet. Hon vrider sig också i stolen och tittar ner på golvet för att se att den verkligen ligger där.
Sedan blev hon väldigt arg över att det inte fanns någonting kvar att kasta ner.

Tog säkert hundra kort idag men när jag på kvällen skulle lägga in alla i datorn tror du inte att jag glömt vart sladden är. Letade överallt där jag brukar lägga den, men den är borta. Får göra en kraftansträngning igen och leta efter den. Jag vill ha in alla korten i datorn.

Men det känns bra att mitt lilla stora barn (ja hon är ingen bebis längre) fick ett litet firande och en (enligt oss) god tårta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela