growingbelly

Trevligt besök

Publicerad 2011-10-29 21:22:18 i Allmänt

Idag fick vi trevligt besök då mina föräldrar åkte ner till oss och hälsade på.
Likt min mamma så kom hon inte tomhänt, två påsar med blommor, en påse med blandat och en påse med presenter till Bea.
Bea var lite blyg men jättenyfiken på sin mormor men hon vågade inte gå fram och stå vid henne och titta utan stod vid mig och tittade länge sedan gick hon över golvet till köket, stod där och tittade på mormor för att sedan gå till mig eller pappa. Så nyfiken hon var men hon ville inte sitta i mormors knä.
Hon satt i sin stol vid mormor när vi fikade och det gick bra, hon pratade lite marsianska och sa ofta titta och pekade på saker. Mormor blev genast mer intressant när hon började prassla med en påse och i påsen var det paket.
Snöret var givetvis roligast till en början.
Vi hade verkligen trevligt var ute och visade stan, fikade och lekte med Bea. Timmarna gick fort och sent på eftermiddagen åkte dom hem igem.

Då blev det lite jobbigt. Blir alltid så.

Pysslade om blommorna jag fick, ställde ut dom i olika fönster och ordnade om.
Hoppas jag kan hålla dom vid liv. Jag önskar att jag hade gröna fingrar men mina verkar ofta vara svarta. Blommor dör ofta av okända anledningar. Men jag ger inte upp, jag försöker att lära mig hur dom olika blommorna trivs bäst. Jag tror jag börjar lära mig men jag kommer nog aldrig få så gröna fingrar och bli så bra som min mamma på att sköta blommor, men jag strävar efter att bli så bra jag kan, vill i framtiden kunna lära Bea allt jag kan.

Blev ju som sagt en massa blommor en blomma som jag inte kommer ihåg vad den heter, det är blad från mitten ut åt två sidor och i mitten ska det komma stora röda blommor... Nej kommer inte på vad den heter.

Sen blev det ett skott på en ovanlig saintpaulia som får limegröna blommor.


En porslinsblomma


Massa skott på sprättiväg blomma (fick också frön)... Tror det var 15 stycken skott


En påskkaktus


och en hängkaktus


Blev en hel del blommor men det är bara kul.


Kommentarer

Postat av: Anna B.

Publicerad 2011-10-30 07:55:55

Kan den blomman med blad ut åt två sidor och med stora röda blommor i mitten vara en Clivia?

Postat av: sandra

Publicerad 2011-10-30 17:09:19

Ja nu när du säger det så låter det bekant, ja en sån är det :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela