growingbelly

En betydelsefull stjälk

Publicerad 2011-10-20 13:08:12 i Allmänt

Dagen började inte bra. kollade internetbanken och såg att idag vid två tillfällen så har pengar dragits från mitt konto :(
Jaha första gången jag blir rånad via nätet :(
Fan.
Nu efter lunch ska jag ner till stan och bråka med (den extremt dåliga) banken. Jag är nästan säker på att dom inte kommer ge mig ett öre tillbaka. Men då kommer jag bråka, jag ska ha mina pengar! Det är inte säkert för fem öre det här. Ändå använder jag mitt kort sällan, jag använder det aldrig i affärer, tar bara ut ibland. Ändå händer detta. Efter detta kommer jag byta bank, och jag vet vilken jag kommer byta till!

Arg och besviken var jag i förmiddags, eller det är jag väl fortfarande, men jag och Bea var ensama hemma så först gick vi och handlade lite sen gick vi upp till lekplatsen så hon fick leka. Det var verkligen en evighet sedan vi var där. Men glad var hon för att hon fick leka ute, började med att gunga men det var inte så kul, hon ville ner nästan direkt sen satt hon i gruset och lekte med löven, hon blev överlycklig när hon hittade en stjälk utan löv på, höll upp den och visade mig och sa "titta", sen höll hon den hela tiden i ena handen medan hon lekte med allt annat. Det var tydligen något speciellt med den stjälken :) Att gå i skor vill hon inte så då går hon på knäna istället. Fanns mycket att leka med och känna på, dock kände hon på allt med den ena handen, den andra var upptagen med att hålla stjälken. Hon fick leka i en timme sen gick vi hemåt. Stjälken släppte hon när hon satt sig i vagnen, den ville hon inte ta med sig hem. När vi kom hem så somnade hon i vagnen, och sover än. Det tar på krafterna att leka.
Kanske ligger hon där och drömmer om sin stjälk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela