growingbelly

Robot

Publicerad 2011-03-28 00:20:41 i Amigurumi

Snabb virkade en liten figur under dagen.





Har tänkt att virka en liten "robot familj" Som Lill B får leka med när hon blir större.
Men jag vet inte än om denna lilla robot (jo liten är han. 8 cm hög) Ska få bli den första i "robot familjen" eller om han ska flytta till ny familj nästa månad då en liten pojke fyller år.
... Får se hur jag gör.

Mönstret till roboten är gratis och finns på denna sida:   http://virkverket.blogspot.com/
Det är också den kvinnan som skrivit boken Välkommen till Virkligheten.
En väldigt bra bok.

Nu är det väldigt tyst i lägenheten då alla gått och lagt sig utom jag. Klockan är över tolv så det kanske är dags att gå och lägga sig...
Får se om fingrarna kan hålla sig i styr då jag vet att det ligger ett nytt virkprojekt på sängbordet.
Tar nog några varv på det innan jag somnar.
Virksuget är tillbaka ;)

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2011-04-05 15:48:17

Fin! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela