growingbelly

Flera veckor kvar

Publicerad 2011-06-29 11:54:34 i Förlorat barn

Hemma från sjukhuset igen.
Blev ett snabbt ultraljud där dom sa samma saker som sist.
Hjärtat slog fortfarande vilket hon tyckte var konstigt. Men hon trodde inte det var lång tid kvar nu.
Fick en ny tid om en vecka.
Så några veckor till blir det :/
Och när det väl har dött så blir det kvar i magen ett tag också :(
Då återstår problemet att moderkakan sitter så långt ner. Så när barnet har dött blir det samtal om hur den ska komma ut. Är en stor risk att det inte kommer gå att föda normalt och då blir det snitt.
Inte alls lockande på sommaren med infektionsrisker med mera. Plus en lång läknings tid.

Är så hemskt att det är flera veckor kvar. Ännu mer besviken och ledsen blir jag då jag måste ha barnet dött i mig ett tag innan dom gör något. Bäst vore ändå att bli igångsatt och föda fram det. Tror det går fortare än att vänta på en tid för snitt. Kan bli lång väntetid då det inte kommer göras akut.

Fick i alla fall svar på frågorna jag hade. Så nu vet jag lite mer hur det ligger till och vad som kommer hända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela