growingbelly

Trött, trött, trött

Publicerad 2011-06-10 12:26:50 i Gravid

Trött... Det borde räcka med bara det ordet för att beskriva hur jag mår nu.
Så extremt trött. Lite tröttare blir man ju som gravid, det hör ju till men jag kan inte minnas att jag var så här trött förra graviditeten?! Kan jag ha förfinat alla tankar om förra graviditeten ;)
Allt är jobbigt känns nästan som en infektion i kroppen. Gå från soffan till köket och tillbaka är jobbigt och hjärtat är nästan utanför kroppen. Lättaste är då att göra så lite som möjligt om dagarna problemet är bara att det är så tråkigt.
Funderar på om det kan vara nåt fel som lågt blodvärde, högt blodtryck eller havandeskapsförgiftning, men så extremt är det nog inte än. Om cirka 2 veckor är det dags för ultraljud nr 3 får se hur det står till med lill* inne i magen då. Själv har jag ingen tid hos BM förrän nästa månad. Så jag får vänta.
Blir det värre, hum, värre skulle väl innebära att jag inte vaknar ;) så ringer jag om en tidigare tid.

Försöker också påminna mig själv om att äta hela tiden. Då jag ofta bara äter lite för att jag är äcklad av allting, men det verkar ha gett med sig lite, nu känner jag mig faktist hungrig ofta och har fått större aptit. Så nu verkar problemet "äter för lite" ge med sig.
Hittills står vågen på +3,5 kg, det går uppåt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela