growingbelly

Tomhet

Publicerad 2011-06-22 22:07:01 i Gravid

:(
Det gick inte så bra på UL idag.
Såg direkt att något var fel då man såg så lite på tv skärmen, såg inte ut som det brukar.
Det var för lite fostervatten. Vilket tyder på att antingen fungerar moderkakan dåligt eller så har barnet dåliga njurar.
Tyvärr var det inte det ända felet. Det var också lite för mycket vätska i huvudet :(
Shit vad gör man nu?!
Fick inte veta så mycket heller. Hon sa att hon skulle hämta en annan läkare som skulle titta. Hon var borta länge sedan kommer hon tillbaka med två kvinnor, en som skulle undersöka och en kurator som lämna sitt kort och skulle ringa i morgon.
Hon mäter och dom viskar till varandra och ibland sa saker.
Hon tycker också att det är lite mycket vätska i huvudet och det kan tyda på hjärnskada. Den låg också väldigt ihopknölad så dom inte såg urinblåsan.
Men det fanns ett stort fint hjärta som slog på och det syntes små rörelser.

Detta har alltså hänt på 4 veckor! Sist såg allt så bra ut på UL.
Det förklarar varför jag inte känner så mycket rörelser.

Nu vet jag inte vad jag ska göra. Känns som att det är några få procents chans att den överlever och kan växa i kuvös och en så enormt stor chans att den kommer dö antingen i magen eller utanför på grund av omognad.

Har läst på nätet sen jag kom hem och det är inte alls bra det där med vattnet. Det kan gå bra och bli ett för tidigt barn. MEN för lite vatten för tidigt kan göra att lungorna inte utvecklas. Det innebär att det inte växer så snabbt som det ska, den kan inte röra sig som den ska och ben och armar kan bli sneda.

Jag är så ledsen nu och vet inte vad jag ska göra.
En hjärnskada av något slag kan jag leva med, jag anser att alla har lika mycket rätt att leva. Men är så rädd att hjärtat bara ska sluta slå där inne. Vill ha en bebis även om den kommer innan oktober.

Jag måste nu göra många undersökningar och nästa är inte förrän måndag :(
vet ej hur jag ska klara mig dit. Sa att jag ville ha en tidigare tid då jag tyckte att vi inte fått så mycket information och jag ville veta mer, men det fanns ingen förrän måndag :(

Vill ha en liten bebis i en mer " säker" vecka så den kan överleva, även om det återigen innebär lång sjukhusvistelse.

Får verkligen ångest när jag vet att dom inte gör något för mig nu, händer något så händer det, dom verkar inte vilja försöka få mig och barnet att må bra. Barnet är i morgon bara 24 fulla veckor :(

Kan det inte gå bra i någon vecka till!
Nu lever jag på hoppet. För än finns hopp!


Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2011-06-23 00:03:36

Nej fy vad orättvist...får tårar i ögonen när jag läser vad du skriver.

Stackars er stackars lilla bebisen....

Fan vad livet är orättvist...

Hoppas det sker ett mirakel..

Skickar dig en styrkekram...



Kramar från Malmö <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela