growingbelly

Kanske en Indisk afton

Publicerad 2011-01-21 11:09:37 i Mat

Det är klarblå himmel och solsken idag, tittade på vädret igår och det skulle bli upptill tio minus idag men här är det 2 minus, lagom väder för en lång promenad. Tänkte gå ner till stan och titta lite, finns en nyöppnad affär jag ska till och sedan en affär till som jag antar har funnits ett tag men jag har inte lagt märke till den.
Själva promenaden till stan räknas inte som lång, tar bara fem till tio minuter, men sen ska jag gå flera varv där och hem och sedan ut igen för att gå till någon av affärerna och handla för helgen, tror jag kommer komma upp i minst en och en halv timmes promenad, mer än vad jag i vanliga fall rör mig när det är vinter och snö.

Fredag... Hum... Vad ska man äta då?... Har ingen aning om vad jag ska göra, finns inget speciellt jag är sugen på, visst Indiskt är alltid gott och då lägger jag verkligen ner kärlek i maten, men jag har lagat Indiskt så ofta.
Mat från forna Jugoslavien har jag ett antal gånger lagat och då har det blivit Ćevapčići (inte dom färdiggjorda på affären som smakar hemskt, utan givetvis hemmagjorda) med sallad, olika såser som serveras i bröd (... minns inte namnet på brödet)

Flera smårätter med många färger, många tallrikar med plockmat man får välja själv, massor av olika dofter och med rykande färskt bröd att doppa i matten, det är god mat.
... Undrar om det inte ska bli något Indiskt idag. Skulle hinna det, får planera lite innan bara så brödet hinner jäsa två gånger och allt ska förberedas.
Måste börja med maten vid tre om vi ska äta efter sex någon gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela