growingbelly

Storstädning

Publicerad 2011-01-05 15:01:42 i Klorin

Idag tog jag tag i städningen som jag dragit på i några dagar.
Köket har varit det största problemet då mattan är mörkare och ser smutsig ut hur mycket jag än skurar.
Har testat diverse rengörningsmedel utan resultat, så idag köpte jag och testade den vad jag kommer på sista lösningen på smutsproblemet. Klorin.

Tänkte att det måste ju göra golvet rent och bleka det lite.
Men inte heller det gjorde rent golvet. Antar att jag får köpa en levang och handskura golvet med klorin, det måste göra susen.

Det ska även rensas undan lite saker och dammas idag.

Eftersom det blev en städdag idag så får jag se om jag i morgon åker iväg och köper en säck jord och några större krukor, det står två kiwisar och slokar i fönstret dom har nog det senaste året behövt större krukor och ny jord, men lite näring har fått dom att leva hittills. Även två olika "mini palmer" ( nu märks verkligen mina blomster kunskaper) behöver ny kruka och jord och eventuellt ska en påsk-kaktus planteras om.
Men det kommer jag inte hinna idag.

Lilla B är extra grinig idag då vi börjat blanda hennes nan HA1 med nan1 då hon ska gå över helt till nan 1 och efter 6 månaders ålder ska hon gå över till nan 2.
Då att gå från den snällare nan HA1 till 2an känns som att hennes mage kommer reagera, så därför smyger vi över henne på 1an först.

Nu lite kaffe för energins skull sedan ska det städas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela