growingbelly

Kärt barn har många namn

Publicerad 2011-01-04 21:23:31 i Allmänt

Och ja det tycker jag stämmer.
Lilla B har många namn. Beatrice, Bea, Bibi, Bebe, B, Bessan, Tricia, Bebban, B-B.
Så man kan lugnt säga att hon är ett kärt barn.
Alla av ovanstående namn säger jag ibland men jag vet att jag kommer bli en sån där mamma som kallar barnet för dess riktiga namn, även när hon blir större och kanske vill bli kallad något annat så kommer jag nog ändå säga Beatrice, det är ju ändå hennes namn.

Hundvalpen där emot har fortfarande inget namn. Funderar och funderar men jag kommer inte på något bra, hon ser inte ut att heta något speciellt. Har inte haft henne hemma så lång tid än så det finns tid att fundera.
Men någonting som bekymrar mig är hennes stryk rädsla. Jag hasar fötterna efter mig när jag till exempel lagar mat för att inte trampa på henne då hon inte hörs när hon kommer. Har råkat flera gånger nudda henne med hälen och då skriker hon något hemskt och springer och gömmer sig och kommer inte när jag ropar.
Det har också hänt att hon kissat utanför tidningen då går jag fram och lyfter upp för att sätta ner henne på tidningen då när jag går och lyfter upp henne så skriker hon också och springer sedan och gömmer sig.
Jag tror att hon blivit skadad i förra hemmet och att det är därför hon beter sig så här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela