growingbelly

Ett inlägg ingen bör läsa

Publicerad 2011-12-17 19:09:44 i Allmänt

Resmage-varning!
Skulle iväg med tåget idag.
Stressar iväg och kommer fram lite för tidigt till stationen. Sätter mig på tåget och åker iväg.
Än så länge är allt bra.
Kommer sådär fem minuter in i resan då magen börjar bubbla och jag vet att det är bråttom.
Tåget är fullt och dels vill jag inte förlora min sittplats och så vill jag inte tränga mig fram flera vagnar bort för att komma till den trånga toan.
Jag har lite toafobi. Vill helst inte gå på offentliga toaletter och speciellt inte på toaletterna på tåg. Och ärligt så visste jag inte just då när det bubblade i magen om jag kunde hålla mig om jag reste mig.
Känner att jag börjar bli varm men tänker på annat. Magen lugnar ner sig och det kniper i omgångar.
Resan tog en evighet.
Kommer fram till Linköping och vet att jag måste hitta en toalett och det är snabbt!
Som tur var så gick jag åt rätt håll och hittade till slut skylten som pekade mot toaletterna.
Äntligen!
Nej så var det betalnings toaletter. Fan, trodde inte jag hade pengar men precis fem enkronor låg i facket. Tur.
Är darrig och det är bråttom. Varför är hålet där mynten ska i så litet?!?!
Grön lampa lyser och jag går in. Äntligen! Låser andas ut vänder mig mot toaletten och tittar.
NEJ! Det finns inget papper!!! Fronten är borta och inte en ruta papper finns det. Inte ens papper att torka händerna med. Nej!

Som tur var hade jag sambon med mig och ropar till honom att det inte finns papper. Han gick iväg och letade.
Står där inne och svettas och stampar med fötterna i golvet. Varför tar det sån tid?!
Han knackar på dörren och säger att han hittat papper. Låser upp och tar emot en liten bunt papper, stänger dörren och lampan slocknar. FAAAAAN!!!!
Jag har slut på mynt men sambon har en tia han lägger i och jag kan äntligen gå på toa.

Sitter där och tänker på hur äckligt det är med offentliga toaletter, det är inte rent precis. Tänker också på att pappret jag fick är sånt papper som inte får spolas ner i toaletten. Så jag gör som toalettpappersrutor och använder inte mer än jag behöver. Men ärligt så brydde jag mig inte så mycket om det skulle bli stopp.
Var väldigt irriterad att det inte fanns toalettpapper på en toalett man får betala 5 kronor för att använda!
Jag fick ju visserligen betala 15 kronor för det väldigt otrevliga toalettbesöket.

Båda tummarna ner för toaletterna på Linköpings tågstation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela