growingbelly

Flytta vill jag aldrig mer göra

Publicerad 2011-08-24 23:15:40 i Flytt

Vad tiden går fort. Dagarna bara rusar iväg och tiden räcker inte till. Det räcker inte med att vara mamma, sambo och matte till två hundar tiden ska också räcka till att packa ner hela hemmet till flytten som börjar om sju dagar.

Att pyssla ihop och finnas där för alla som behöver mig är inte lätt. Hittills har det inte blivit mycket nerpackat som jag trodde det skulle vara så här nära flytten. Tiden har gått till annat som måste göras under dagarna, och ja helt ärligt så har väl inte alla lediga stunder gott till packande som det borde gjort.



Det här är vad som hittills är nerpackat. Ja det är inte mycket. Undrar hur många kartonger det blir när allt är nerpackat. Jag har verkligen försökt att slänga allting jag inte behöver till denna flytt. Många möbler har vi slängt och en del möbler ska vi ge bort. Nu har det snart blivit två hela sopsäcksrullar med skräp. Det är många påsar det. Att det finns så mycket saker som bara ligger och skräpar både framme och längst in i skåp och i förråd är svårt att förstå. Jag som tyckte jag rensade ut halva hemmet när vi flyttade hit.

Nu ska jag göra ett sista ryck för dagen och packa klart den kartong jag påbörjat i köket.
I morgon är det de vanliga "få allt att gå ihop" som gäller. Alla lediga stunder blir det packande blandat med att gå och kasta allt skräp från skräphögen som har bildats i köket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela