growingbelly

(God) morgon (utan det goda)

Publicerad 2011-08-26 09:03:47 i Allmänt

Åh... Vilken härlig morgon...
Somnade vid ett i natt och sov ovanligt djupt, hörde inte när Bea vaknade vid 4. Vaknar vid 5 och ser att sambon är vaken och försöker "natta" Bea. Vaknade av att sambon säger att hunden är på golvet. Va på golvet tänker jag, han ska/brukar alltid sova vid min mage på sängen. Sambon hade hört en duns innan han väckt mig och sen tassljud på golvet. Flyger upp ur sängen och tittar efter Viggo. Nej, vad ser jag då? Nedtill på sambons säng är det tre fläckar, viggo har gått och kissat i sängen och sedan hoppat/trillat ner.
Sambon som inte vill ha hundar i sängen. Viggo har alla nätter hittills sovit i min säng och legat vid min mage hela natten. Vid min sida har jag lagt ett täcke på golvet ifall han skulle trilla ner, och för säkerhetens skull så har jag sedan första natten haft ett engångsunderlägg under lakanet där han sover, ifall han skulle kissa.
Varför.
Varför sover han inte på natten. Det är mörkt i rummet och han borde vara van att vi är vakna på natten med Bea och sedan sover igen. Jag som var säker på att han skulle klara natten då han inte somnade förrän 23 och när jag skulle släcka ner i lägenheten såg jag att han kissat tre gånger på golvet. En av dom tre pölarna satt jag naturligtvis foten rätt i.

Så just nu är jag inte så glad. Det trycker bakom ögat, (åh vad härligt att börja fredagen med huvudvärk).
Jag är fortfarande arg på Viggo. 4 timmars sömn denna natt är för lite. Bea har börjat vakna på nätterna och kan inte somna om. Nu är det framtänderna upptill som spökar.

Gick i alla fall upp 5 och försökte torka bort fläckarna, dom gick naturligtvis inte bort. Jaha nu var den bäddmadrassen förstörd. Bea ville absolut inte sova mer utan var extra gnällig så vi gick upp. Gav henne lite smärtlindrande och satt henne i vagnen och tog en extremt tidig tur ut med hundarna, sådär klockan 6.
Sedan blev det en tidig frukost. Kort där efter får jag Bea att somna och hon sover än.
Sambon ligger också och sover.

Hade jag varit smart så skulle jag också sova nu, men jag kan inte. Huvudet är segt men jag är för pigg för att kunna sova nu. Får försöka sova en stund på dagen.
Det är en konstig känsla i huvudet när man fått för lite sömn. Allt är så segt.
Jag antar att det är något alla småbarnsföräldrar känner till.

Jaha det var en bra start på denna fredag.

Nu börjar dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela