growingbelly

En tjej kommer till världen-Del 2

Publicerad 2010-09-07 22:14:49 i När Beatrice kom till världen

Fortsättningen...
Onsdagsmorgonen kom och jag fick kämpa mig upp ur sängen. Tror det tog en kvart. Gjorde extremt ont i buken men jag visste att bara jag kom upp på benen skulle det bli bättre, finns ingen mening att ligga kvar i sängen och stelna till, bara att bita i det sura äpplet.
Lite framböjd var jag nog dom första timmarna gick runt lite och åkte rullstol ner till avdelningen där lill-tjejen låg.
Så liten hon var! CPAPen över näsan med lite syre i och lite sladdar på hennes lilla kropp gjorde att hon såg ännu mindre ut.
Hon var ju ändå bara 38 cm lång och vägde 1165.

På torsdagen tog dom bort CPAPen och det var lättare att se henne.
Äntligen fick vi hålla henne också. Men svårt är det då hon är så liten.

På kvällen fick vi våran bricka med mackor

Dagen efter blev jag utskriven.
Smärtan i buken är bättre och den var inte så farlig som jag trodde. Ser många på sjukhuset som ojar sig länge men jag tog mig igenom det genom att tänka på den tidigare gall operationen som var mer smärtsam efteråt än kejsarsnitt.

Sedan kom det jobbiga med att ha ett hjälplöst litet barn på sjukhus och så kan man inte sova där, det finns 2 rum men det är för dom som snart ska hem, och det där snart är långt borta, minst 1 månad till måste hon ligga på avdelningen. Sex på morgonen går vi upp för att äta och åka till sjukhuset för att sedan sitta där och mata, byta blöja, övervaka och mellan matningarna sitta i matrummet eller koridoren för att komma bort från avdelningen ett tag. Det är väldigt mycket folk, barn och ljud.

Jag tror det var på... Onsdagen som jag testade pumpen och några droppar kom det. pumpar var 3e timme förutom på natten, och allt fungerar. Hon blir sondad enbart på min mjölk.
Vi har även amningstränat, är lite för tidigt än men hon vet vad hon ska göra.
Dom första dagarna gick hon ner i vikt, vilket dom gör i början och igår började hon gå upp igen, så det går åt rätt håll.
Hon är helt frisk den lilla glädjespridaren Beatrice hon är bara lite liten och kräver värme från kuvös.

Nu går dagarna åt till henne och nätterna går ut till att vilja tillbaka och så fort jag sätter fötterna i hemmet kommer oron över att jag är långt borta, men hon växer på och har det bra.
2 månader för tidigt ser jag bara som en bonus tid.
Nu lär vi känna varandra och "J"s och min relation har satts på prov och det klarar vi extremt bra.
Detta är en träning på vad vi ska göra i framtiden.

Kommentarer

Postat av: Anna B

Publicerad 2010-09-08 18:49:44

Sicken liten skit! :)

Skönt att ni mår bra alla tre i alla fall, även Jonny då trots de små avtuppningarna. fniss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela