growingbelly

Varför längtar jag efter detta nu av alla år?

Publicerad 2010-10-18 23:43:44 i Allmänt


Jag har aldrig gillat julen varken sakerna eller maten men senaste dagarna så har jag tänkt på julen och ser fram mot den, det har aldrig hänt förut. Nja allt ser jag inte fram emot... Maten kommer jag aldrig gilla.
I år har jag tänkt att köpa julsaker, gran och lite annat.
Får se om det blir pepparkaks och lussekattsbakning också.
Kanske är det för att jag fått barn som jag känner att det är viktigare?
Men i år ska det göras julfint i alla fall. Första året på väldigt länge.

Hittade ett så bra stickmönster på ett barn-babysockor idag. Jag tänkte gå till stan i morgon och köpa dom strumpstickorna jag behöver (givetvis var det en storlek som jag inte har hemma) och den färg på garn jag ska ha.
Nu är det många projekt igen. Sockorna jag ska sticka och så virkar jag en rolig sak (blir klar i veckan) och så virkar jag en annan sak hon ska få i julklapp. Det finns även en lista på saker jag ska sticka och virka vart efter.

Kommentarer

Postat av: Anna Bjelke

Publicerad 2010-10-19 07:26:52

Du är väl knasig...jul är väl ALLTID roligt oavsett barn eller icke! :)

Har varit en jul-junkie i alla år och har redan nu börjat köpa julmagasinen som dom börjat sälja i affärerna...MYYYYS! :)

Fast jag håller med dig på ett vis, det blir lite roligare när man har barn. Tror det kommer bli ännu roligare är dom är såpass stora att dom förstår lite vad som ska komma och vill vara med och pyssla etc. Då blir det ännu mysigare... :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela