growingbelly

Orolig... Igen

Publicerad 2010-11-27 23:21:39 i Husdjur

Suck. ska ringa veterinären i veckan tror jag och fråga om vad som kan vara fel med Didrik.
Han har inte kissat eller bajsat ute på 6 dagar! Han står bara helt still och glor och vill inte alls nosa.
Eftersom han inte gör ute så har han tre nätter kissat inne. Inget nr2 men jag vet vad han brukar göra med det om har för chansen...
Inte nog med det så matvägrar han till stor del. Är glad om han på 3 dagar får i sig det han ska äta på en dag. Har även testat att byta foder.
Det med maten har han hållt på med en tid och han har avmagrat mycket. Pälsen har väldigt länge varit matt och så luktar han konstigt. Pälsen är fet också, ändå badar jag honom och det försvinner inte.
Han är orkeslös och verkar ha tappat lusten helt.
Försökte läsa runt på nätet igår och kom in på en sida med canser 6/10 av symtomen stämnde in.

Tror det till stor del är att han är tjurig och har tappat livslusten, sen Ebba gick bort har han blivit konstigare och konstigare.
Får se vad jag gör, ska ringa i veckan och prata.
Han måste ändra sig. Han kan inte göra behoven inne, doften är svår att få bort.
Får se vad dom säger.
Något måste vara fel då han inte kissar som han ska och inte äter.

Sorgliga är att om han är sjuk och kräver operation så har jag inte pengar till det, är han sjuk och lider av det finns det bara ett allternativ... Det jag inte vill göra :*(
Varför har jag sådan otur med djur?! Jag vill ha en vän för livet men det ända jag lyckas hitta är sjuka djur.
Kanske beror det på att det är blandraser jag haft?
Usch vill inte tänka på att han kanske har en sjukdom.
Hoppas på det bästa nu, att han börjar intressera sig för att rasta sig ute.
(visst det är snö nu, han har inte haft problem med snö förut, men jag har funderat på om det är snön han inte gillar, så jag har skrapat bort snö på gräsmattan så gräset syns, om det nu är det som är han problem men han är inte intresserad, bara står still och när jag drar i kopplet stretar han emot och fortsätter att stå still)
Varför Didrik, varför är du inte frisk?! Varför kan inte djur ge mig lycka istället för oro och sorg?
Bli frisk nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela