growingbelly

konstig dröm

Publicerad 2010-11-23 19:29:52 i Allmänt

I natt hade jag en konstig dröm. Vi hade fått nycklarna till ett hyreshus vi inte hade tittat på innan.
Vi kommer dit och jag var äldre och vi hade tre barn 2 äldre och en bebis. Vi kommer in i huset och ser att det är fullt möblerat. Massa möbler blandat mellan modernt och gammalt. Fanns bland annat två stora broderade tavlor på väggen och under en gammal träsoffa. Vi lastade in några av våra kartonger och jag funderade på vart vi skulle göra av alla möbler vi inte ville ha. Kom sedan på att det var två våningar och jag inte hade tittat på övervåningen än. På väg mot trappen ser jag en matsal med exakt ett sånt bord och stolar jag vill ha, blir väldigt glad.
På övervåningen känns det inte tryggt. En dörr där det stod någon text (minns ej) men det var i alla fall en utgång från avdelningen på andra sidan, var något hem av något slag där. Till höger fanns fler dörrar som det satt gammal tejp på och en dörr märkt omklädningsrum.
Kom en kvinna genom dörren från avdelningen och gick in i omklädningsrummet. Blev besviken att man inte får vara ifred utan att det ska springa en massa folk där. Går till vänster och barnen springer före. Första rummet var inrett till en större pojke och där gick min pojke in, nästa var ett flickrum och det tog flickan, längst ner i korridoren fanns en till dörr och det var inrett som ett babyrum.

... Sen står jag vid ytterdörren och försöker låsa, var ett väldigt konstigt lås, det gick inte först att låsa, sedan ser jag att det på utsidan sitter en säkerhetskedja, stänger dörren så långt jag kan med handleden utanför och får till slut i kedjan, sedan är det ett handtag som jag vred om och sedan ett lås till.

... Ser allt från taket. Vi står i vardagsrummet, barnen ser otrygga ut, jag känner mig inte säker, och från ovan ser jag som svarta svävande "andar" ser ut som dödsätarna i Harry Potter men genomskinliga.
Bebisen gråter väldigt mycket.
Förstår att någonting inte står rätt till, och denna otryggskänsla som fanns hela tiden. Förstår att det måste finnas något mer i huset. Märker att jag förställer rösten lite och säger att jag ska gå till toa och tvätta händerna. Känner hjärtat slå, tvättar händerna och efter det öppnar jag badrumsskåpet. Precis allt som borde finnas i skåpet finns där, tandborstar, tandkräm och annat.
Förstår att familjen innan inte bara hade lämnat lite saker utan allt fanns kvar, dom hade flytt från huset och lämnat allt.
Förstår att vi måste ut. Är rädd att någonting ser oss och försöker stoppa oss.
Säger åt familjen att vi ska gå en promenad.
Är rädd. Får inte upp låset på utsidan. "J" säger att man måste ha dörren stängd för att låsa upp, men jag kunde ju låsa så då måste det gå att låsa upp. Får till slut upp låset och vi går ut.

... Kommer fram till att vi måste säga upp kontraktet och lämna tillbaka nycklarna för att bli fria.
... ...

Det var drömmen jag hade innan jag vaknade i morse. Väldigt konstig dröm, kändes verklig och den var så detaljerad och jag minns allting, precis hur huset såg ut. Så verkligt.

Det är väl väldigt larvigt men efter drömmen har jag känt mig bevakad och förföljd hemma.
Skräckisar tål jag att se utan problem, men en dröm skrämmer mig... Men i grund och botten kanske det är för mycket filmer jag ser...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela