growingbelly

Jag brukar ha koll

Publicerad 2010-05-05 21:24:04 i Vecka 15

Det var som vanligt svårt att vakna i morse kanske för att jag klockan 5 gick på toa och sedan hade svårt att somna om. Men när jag väl var halvvaken sträckte jag ut handen efter tv dosan och zappade lite för att vakna.
Telefonen började ringa också och det var barnmorskan, jag kunde inte till en början förstå varför hon ringde men sedan slog det mig att det var onsdag och att jag igår kväll hade glömt att maila in blodsockret som jag aldrig brukar missa att maila in. Föredrar att maila så jag slipper tidiga morgonsamtal.
Men hon tyckte som vanligt att mitt blodsocker var bra och hon frågade om jag var mindre orolig nu när jag varit på ultraljud och det är jag ju.

Jag kan inte förstå att jag glömde att maila igår, jag brukar ha koll på det där. Kanske beror det på att jag funderar mycket och jag känner (det här låter konstigt) att jag har varit så glad så länge över min graviditet speciellt när jag tog mig över vecka 11 men nu börjar jag tänka på allt som fortfarande kan gå snett. Det är som att jag försöker skydda mig själv från att vara för glad jag måste på något sätt vara medveten om vad som kan hända. Konstigt.
Men jag är trots mina tankar säker på att det kommer gå bra :)
Misslyckas är inget alternativ!


Snurrade runt lite på nätet nyss och hamnade på blocket där jag hittade en jätte snygg möbel som skulle vara perfekt att ersätta den gamla med. Men det som är svårt med att köpa möbler är att vi inte har någon bil så det sätter stopp för det mesta. Men av en slump fanns den möbeln i samma område som vi bor. Så om den finns kvar är det bara att gå och hämta. Jag mailade och väntar nu på svar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela