growingbelly

Håll tummarna!

Publicerad 2010-05-16 15:52:19 i Vecka 17



Idag börjar vecka 17. Bara tre veckor kvar tills jag är halvvägs. Denna vecka är fostret cirka 17 cm i hellängd eller ca 13 cm från huvud till stjärt. Jag tycker det är stort. Tog fram tumstocken och försökte tänka att den verkligen är så stor där inne. Sedan vek jag ut tumstocken mer och tummen som jag hade på 17 cm flyttade jag till 50 cm. Oj så stor den ska bli!
När vi var på ultraljudet var lillen 5,7 cm huvud till stjärt och att den nu är hela 12 centimeter tycker jag är snabb tillväxt.

"J" ringde lägenhetsinnehavaren på förmiddagen och det blev bestämt att vi skulle komma och titta klockan 12.
Vi åkte ganska tidigt för att inte behöva stressa och gick runt lite på olika gator. Kameran tog jag med ifall jag skulle hitta någonting värt att fotografera och det blev några kort på allt möjligt.
Arbetets museum (se bild) tycker jag ligger bra till i vattnet. Finns mycket fint att se i stan.
Men när vi gått en massa senvägar började klockan närma sig den utsatta tiden så vi började gå mot huset.
Första intrycket var att gatan verkade vara lugn och att huset såg lite nyare ut än vad jag sett på bilder. I huset verkade det vara lugnt också.
Det var ett par som bodde i lägenheten som visade oss runt men redan efter att ha kommit in i hallen så var jag såld. Så snygg planlösning! Alla rum var fina och när jag kikade ut på balkongen föll hakan så långt den kan falla. Jag visste att balkongen var mot innergården men vilken utsikt det var!!! Så vackert!!!

Så nu är det bara att vänta på besked från hyresvärden. Det kan säkert ta någon dag men nu i veckan kommer svaret.
Nu är jag orolig som bara den. så många problem skulle försvinna om boendet blev klart nu.

Hoppas, hoppas!...
Håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela