growingbelly

ögonundersökning

Publicerad 2010-05-18 20:39:24 i Vecka 17

Jag hade förberett allt jag skulle fråga om på undersökningen då jag hade förhoppningar om att jag kunde få svar eller att dom skulle se något på undersökningen. Kvart över ett var tiden jag skulle vara där och jag var där en kvart innan. Någon minut efter utsatt tid fick jag komma in i ett rum och fick kalla ögondroppar i ögonen. Sedan fick jag gå ut och sätta mig igen. Synen förvärrades efter ett tag och jag hade svårt att se detaljer. Det stack och sved i ögonen också. Efter någon minut var puppillerna enorma och endast någon millimeter av mina gröna irisar syntes.
Tiden gick och en äldre dam klagade på att hon sist hade fått vänta två timmar så det kunde ta ett tag.
Över en timme efter jag fått droppar blev jag inkallad till samma kvinna igen där jag fick sätta mig ner och titta in i en apparat. "spärra upp ögonen... Titta på pricken" tre kort på varje öga blev och jag fick sedan titta på skärmen och se bilderna. Såg ganska äckligt ut. "Läkaren kollar på korten, är det något hör vi av oss."
Sedan fick jag gå.
Jag var lite besviken, trodde jag skulle få träffa en läkare. Så jag fick aldrig några svar på mina frågor.
Efter graviditeten ska jag ta tag i det. Ögonen är det viktigaste jag har.


Ett sug efter glass fick jag på förkvällen så vi tog en promenad till affären. Det blev ett paket texas pecan.
Godaste glassen. Sen är det så att jag inte tål mjölk och glass men någon enstaka gång kan jag lyxa till det.
Det händer egentligen inte så mycket mer än att jag får springa på toa efter ett tag.
Men i bland unnar jag mig lite lyx... Så länge det varar ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela